Kāpēc biznesa izaugsmei nepieciešams ārējais finansējums

Biznesā ir ātri jāskrien, pat lai paliktu uz vietas. To labi zina gan iesācēji, gan pieredzējuši uzņēmēji. Citiem vārdiem, stabila izaugsme vēl neliecina, ka jūsu bizness ir veiksmes stāsts — tā vienkārši norāda, ka tas ir dzīvotspējīgs. Savukārt izaugsmes trūkums ir skaidra pazīme, ka agrāk vai vēlāk jūsu klientus pārvilinās izveicīgāki konkurenti, kuri aug un nemitīgi pilnveido savu piedāvājumu.

Attīstība nerodas tukšā vietā. Tā prasa ieguldījumus — izstādēs un ceļojumos jaunu tirgu apgūšanai, nekustamā īpašuma iegādē, jaunās tehnoloģijās un citos resursos, kas nepieciešami biznesa izaugsmei. Gandrīz katrs mazais vai vidējais uzņēmējs kādā brīdī saskaras ar situāciju, kad ar peļņas reinvestēšanu vien īsti vairs nepietiek, lai attīstītos. Rezultātā bizness nespēj pilnībā īstenot savu potenciālu un ik dienu zaudē vērtīgas iespējas, kuras ātri pieklauvē un tikpat ātri aiziet. Risinājums it kā ir acīmredzams — jāpiesaista ārējais finansējums. Tomēr daudzi uzņēmēji drīzāk ir gatavi samierināties ar lēnu izaugsmi un stagnācijas draudiem nekā pieteikties aizdevumam. Galvenais iemesls šādai izvēlei — bailes.

Pirmām kārtām bailes uzņemties risku. Psiholoģiski tās ir visai saprotamas, un jāatzīst, ka daudzās dzīves jomās pieeja “lēnāk brauksi, tālāk tiksi” tik tiešām ļauj sasniegt apmierinošus rezultātus. Taču tā tas nav biznesā — augstas konkurences vidē, kur būtiska panākumu atslēga ir spēja uzņemties pārdomātus riskus. Par veiksmīgiem uzņēmējiem kļūst ambiciozi cilvēki, kas prot ātrāk par konkurentiem izmantot jaunas iespējas un, galvenais, grib izaugt lieli.

Lai cik paradoksāli tas neizklausītos, bailes no riska noved arī pie bailēm no izaugsmes. Daudzi mazie un vidējie uzņēmēji nemaz negrib būt lieli, jo uzskata, ka tā viņi pasargā sevi no izaicinājumiem, ar kuriem būtu grūti tikt galā. Taču šī pieeja ir maldīga, jo teikt “nē” izaugsmei biznesā nozīmē zāģēt zaru, uz kura sēdi. “Nē” izaugsmei reizē ir “nē” attīstībai, jaunām iespējam un inovācijām, bez kurām digitālās revolūcijas apstākļos būs arvien grūtāk izdzīvot jebkurā jomā.

Svarīgi, ka ārējais finansējums ļauj ne tikai ieguldīt attīstībā, bet arī efektīvi risināt negaidītas problēmas, no kurām nav pasargāts neviens uzņēmējs. Tāpēc tā vietā, lai baidītos no izaugsmes un finansējuma piesaistes, uzņēmējiem īstenībā jābaidās no stagnācijas – ātrākais ceļš pie tās kā reiz ir spītīga turēšanās pie atziņas “lēnāk brauksi, tālāk tiksi”. Uzņēmējdarbība ir pārdomātu risku uzņemšanās māksla, un bailes no izaugsmes ir lielākais nepārdomātais risks, kuram sevi pakļauj daudzi mazie un vidējie uzņēmumi.

Uzņēmēju bailes aizņemties nereti veicina arī piedāvājums kredītu tirgū — tajā ir milzum daudz neizdevīgu aizdevumu ar slēptiem nosacījumiem. Monify misija ir radīt citādu piedāvājumu. Mūsu mērķis ir atbalstīt ambiciozus un izaugsmei gatavus uzņēmējus, piedāvājot viņiem izdevīgus aizdevumus tajā brīdī, kad tie visvairāk vajadzīgi. Šī bloga rakstos mēs aplūkosim ar biznesa finansēšanu saistītas tēmas un skaidrosim, kāpēc finanšu tehnoloģiju laikmetā vērts dot priekšroku inovatīviem un elastīgiem produktiem, kas radīti, balstoties uz reālām uzņēmēju vajadzībām.

Roman Shedlovskiy